فناوریسرگرمیطراحی و هنر

تبدیل عکس به نقاشی با هوش مصنوعی: چگونه تصاویر را به نقاشی تبدیل کنیم؟

5
(1)

 اگر سری به بازار هنرمندان زده باشید حتماً می‌دانید تبدیل عکس به نقاشی هزینه سنگینی دربر دارد و شاید مدت زیادی هم طول بکشد. در نهایت، همیشه این احتمال وجود خواهد داشت که نتیجه نهایی کاملاً مطابق خواسته شما از آب درنیاید و دلسرد و ناامیدتان کند. یکی از سؤالاتی که علاقه مندان به هنر همیشه در ذهن دارند، این است که چطور می‌توانند به راحتی و به سرعت عکس خود یا عزیزانشان یا حتی حیوان خانگی محبوبشان را به نقاشی تبدیل کنند.

اما در قرن بیست و یکم، دیگر از این خبرها نیست! ابزارهای هوش مصنوعی فراوانی در سرتاسر اینترنت موجود هستند که کار تبدیل عکس به نقاشی را طی کمتر از پنج دقیقه برای شما انجام می‌دهند. این تمام داستان نیست؛ شما می‌توانید عکس خروجی را در هر سبکی که می‌خواهید، از نقاشی کلاسیک و مدرن یا رنگ و روغن گرفته تا سیاه قلم و نقاشی دیجیتال، تحویل بگیرید! در ادامه این مقاله از نجوافکت ما بهترین ابزارهای تبدیل عکس به نقاشی را معرفی کرده ایم. در ادامه همراه ما باشید.

بهترین سایت تبدیل عکس به نقاشی چیست؟

تبدیل عکس به نقاشی با هوش مصنوعی: چگونه یک عکس ساده را به یک اثر هنری تبدیل کنیم؟

ابزارهای مختلف متکی بر هوش مصنوعی وجود دارند که قادرند عکس موردنظر شما را به نقاشی تبدیل کنند. با استفاده از این ابزارها و تنظیماتی که داخل فیچرهای آنها وجود دارند این امکان را خواهید داشت تا تصاویر موردنظر را ویرایش و شخصی سازی نمایید، سبک و رنگ و کنتراست آنها را تغییر بدهید، المنت‌های جدیدی به تصویر اضافه کنید و صدها امکانات دیگر که به لطف ai مخصوص تبدیل عکس به نقاشی مدرن با هوش مصنوعی برای شما فراهم شده اند. در ادامه مقاله، لیستی از بهترین ابزارهای رایگان تبدیل عکس به نقاشی آورده شده است که بدون نیاز به دانش نرم افزاری و هنری، می‌توانید به راحتی از آنها بهره ببرید.

  بهترین فیلم های درام سینما، لیستی از بهترین درام های عاشقانه و داستانی تاریخ

1. Instapainting

برنامه های تبدیل عکس به نقاشی آیفون - InstaPaint

ابزار Instapainting انواع ابزارهای نقاشی را در اختیار شما می‌گذارد تا خروجی تصویر خود را با سبک و استایل هنری مورد علاقه خود تحویل بگیرید. خوشبختانه ابزار رایگان Instapainting نیز برای کاربران موجود است. وبسایت Instapainting عموماً بر محوریت هنر فعالیت می‌کند و دیزاین‌ها و فیلترهای کلاسیک مختلفی دربر دارد. برای استفاده از این ابزار تبدیل عکس به نقاشی می‌توانید طبق راهنمای زیر عمل کنید:

  1. سایت یا ابزار آنلاین Instapainting را اجرا کنید و برای تبدیل عکس به نقاشی، روی دکمه آپلود عکس کلیک کنید. تصویر پیش نمایش در سمت راست کار برنامه نشان داده خواهد شد.
  2. یک عکس انتخاب کنید و منتظر بمانید تا روی سرور آپلود شود.
  3. حالا عکس انتخابی خود را به همراه یک اسلایدر (نوار لغزنده) در محیط سایت مشاهده خواهید کرد که شامل تمام نقاشی ها و سبک های هنری می‌شود. با استفاده از این اسلایدر می‌توانید سبک‌های مختلف را ببینید و از میان آنها، سبکی که بیشتر می‌پسندید را انتخاب کنید.
  4. هنگامی که در مورد یک سبک تصمیم خود را گرفتید، به سادگی روی آن کلیک کنید تا روی تصویر اعمال شود. ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا برنامه فیلتر را اعمال کند.
  5. بعد از مدتی تصویر حاصل را خروجی خواهید گرفت. برای دانلود روی تصویر کلیک راست کرده و گزینه Save As را انتخاب کنید و مقصدی را برای ذخیره انتخاب کنید.

مزایا

  • این وبسایت، خانه انواع آثار هنری به حساب می‌آید و قادر است نتایجی فوق العاده و باکیفیت تحویل شما بدهد.
  • Instapainting به عنوان یک ابزار رایگان، در زمینه ارائه استایل‌های متنوع و فراوان واقعاً خوب عمل کرده است.
  بهترین فیلم های کمدی تاریخ؛ معرفی 20 تا از بهترین فیلم های طنز تاریخ سینما

معایب

ممکن است لود وبسایت، زمان زیادی طول بکشد. Instapainting سایت نسبتاً سنگینی است.

2. Tuxpi.com

نرم افزار تبدیل عکس به نقاشی مینیمال - Tux

Tuxpi.com یک ابزار ادیتور آنلاین است که امکانات متنوعی برای ویرایش تصویر ارائه می دهد. یکی از فیچرهای این سایت، ادیتور تصویر است که می توانید از آن برای ایجاد افکت‌های هنری بر روی تصاویر آپلود شده استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از این ادیتور برای تبدیل عکس به نقاشی سیاه قلم استفاده کنید. استفاده از نرم افزار رایگان است، و ویژگی دیگری که مزیت بزرگی برای این سایت به شمار می‌آید این است که می توانید مستقیماً کار هنری خود را از خود وب سایت در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نحوه استفاده:

  1. برای ورود به وب سایت روی لینک کلیک کنید. می توانید اطلاعات سایت در مورد نرم افزار را بخوانید یا فقط روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید تا تصویر خود را آپلود کنید.
  2. یک تصویر را از گوشی یا سیستم خود انتخاب کنید. بعد به بخش ویرایش هدایت خواهید شد. در اینجا، روی Add Effect در بالا کلیک کنید و هر فیلتری که می‌خواهید را از صفحه انتخاب کنید.
  3. می توانید شدت آن فیلترها را با تایپ مقدار یا انتخاب درصدها تغییر دهید.
  4. برای دانلود تصویر بر روی Save کلیک کنید. افزون بر آن می‌توانید روی اشتراک‌گذاری نیز کلیک کنید تا تصویر را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

مزایا

  • این ابزار سبک و آنلاین، زمان زیادی برای تبدیل عکس به نقاشی از شما نمی‌گیرد.
  • تعداد فیلترهای فراوانی وجود دارد که می‌توانید از میان آنها فیلتر موردنظر را انتخاب کنید.
  جدیدترین سریال های نتفلیکس در ۲۰۲۴؛ معرفی 15 تا از سریال های جدید Netflix

معایب

دیزاین UI کمی درهم برهم است و امکان دارد اندکی سردرگم شوید.

3.Photofunia

تبدیل عکس به نقاشی مینیمال انلاین

ابزار Photofunia در نگاه اول، شبیه یک وبسایت ایکامرس به نظر می‌رسد. البته عملکردش نیز بی شباهت به ایکامرس نیست. یکی از مزایای اصلی Photofunia این است که روی بسیاری از سیستم‌های کامپیوتری و تلفن همراه کار می‌کند. چه کاربر تلفن همراه برندهای مختلف باشید و چه از مرورگرهایی مانند فایرفاکس یا کروم استفاده کنید، در هر حال Photofunia از سیستم شما پشتیبانی خواهد کرد. با استفاده از فیچرهای این وبسایت می‌توانید عکس موردنظر خود را به نقاشی تبدیل کنید و تم‌های مختلفی مانند هالووین، کریسمس و… روی آنها اجرا کنید.

نحوه استفاده:

  1. صفحه اصلی وبسایت را اجرا کنید. Photofunia نمونه‌های متعددی از تصاویر جنریت شده را در صفحه اول به نمایش گذاشته است.
  2. از منوی جانبی سمت چپ، هر افکتی که می‌خواهید روی تصویر شما اعمال شود را انتخاب کنید. با کلیک بر روی فیچر Frames می‌توانید استایل خروجی را نیز انتخاب کنید.
  3. از میان پیش نمایش‌هایی که ارائه می‌شوند، هرکدام را که می‌پسندید انتخاب کنید.
  4. در صفحه روی دکمه انتخاب عکس کلیک کنید و هر تصویری که مدنظرتان هست را داخل سایت آپلود کنید. می‌توانید با استفاده از دوربین، در لحظه از هر سوژه ای که می‌خواهید عکس بگیرید. اگر می‌خواهید نوشته ای روی عکس شما باشد، می‎توانید جمله موردنظر را داخل تکست باکس زیر فریم تایپ کنید.
  5. روی دکمه Go کلیک کنید تا فرایند آغاز شود و ابزار، تصویر شما را پردازش کند.
  6. در نهایت می‌توانید روی دکمه دانلود کلیک کنید تا خروجی روی دستگاه یا سیستم شما ذخیره شود.
  معرفی بهترین خودرو های سال 2023 در جهان

مزایا:

  • یکی از بهترین ابزارهای تبدیل عکس به نقاشی محسوب می‌شود که در مقایسه با سایر ابزارهای رایگان، تنوع فیلتر بالایی دارد.
  • سرعت وبسایت بالاست و می‌تواند خروجی باکیفیتی تحویل شما بدهد.

معایب

دیزاین سایت چندان شسته رفته نیست و ممکن است در نگاه اول، کاربران چندان رغبتی برای استفاده از آن نشان ندهند.

4. Dreamscope

تبدیل عکس به نقاشی حرفه ای Image5Dream

Dreamscope یک ابزار عالی برای تبدیل آنلاین تصاویر شما به نقاشی رنگ و روغن به شمار می‌رود. در صفحه اصلی این سایت، می‌توانید صدها نمونه تصویر را ببینید که Dreamscope با اعمال فیلتر، به نقاشی تبدیل کرده است. استفاده از این ابزار کاملاً رایگان بوده و فیچرهایی برای ادیت عکس به شما ارائه می‌دهد.

نحوه استفاده

  1. وارد صفحه شوید و دکمه آپلود را بزنید. تصویر موردنظر خود را انتخاب کنید و در سایت Dreamscope آپلود کنید.
  2. می‌توانید از اسلایدر سایت برای انتخاب هریک از فیلترهایی که درنظر دارید نیز استفاده کنید. قبل از اعمال فیلتر، می‌توانید کنتراست و درصد روشنایی تصویر را نیز تغییر بدهید.
  3. بعد از انتخاب فیلتر موردنظر، روی دکمه Start Painting کلیک کنید تا ابزار دستور اعمال فیلتر را اجرا کند.
  4. بعد از دقایقی، پردازش انجام می‌شود و خروجی را دریافت خواهید کرد.

مزایا

امکانات زیادی برای اعمال انواع فیلتر قابل تنظیم در این ابزار وجود دارند.

معایب

پردازش هر تصویر زمان زیادی طول می‌کشد.

5. LunaPic

تبدیل عکس به نقاشی مدرن با هوش مصنوعی - Lunapic

LunaPic یکی از بهترین ابزارهای ادیت و تبدیل عکس به نقاشی کلاسیک به شمار می‌آید. البته ظاهر و ساختار وبسایت، مانند سایت‌های قدیمی است و شاید کمی طول بکشد تا کاربر به ظاهر سایت عادت کند. با این اوصاف، LunaPic به عنوان یک نرم افزار تبدیل عکس به نقاشی سیاه قلم عملکرد فوق العاده ای از خود نشان می‌دهد و تعداد زیادی فیلتر و فیچر دربر دارد و می‌تواند تصاویر شما را به سبک‌های مختلف تبدیل کند.

  4 ابزار تبدیل ویدیو به متن در آیفون: بهترین ابزار تبدیل صوت به متن در iOS چیست؟

روش استفاده

  1. هدف ابزار، این است که کاربران بتوانند با آسانی هرچه تمام تر تصاویر خود را به نقاشی تبدیل کنند. در این برنامه تبدیل عکس به نقاشی آنلاین، فیلترهای زیادی خواهید دید که می‌توانید روی تصویر اعمال کنید. فیلترهای هنری مانند پیکاسو، در لیست موجود هستند.
  2. فیلتر مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس تصویری که می‌خواهید تبدیل کنید را آپلود نمایید.
  3. برنامه فرایند پردازش و تبدیل عکس شما به نقاشی را انجام خواهد داد.
  4. در انتهای صفحه، لینک دانلود تصویر وجود دارد. می‌توانید مستقیماً تصویر را داخل شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید یا آن را دانلود کنید.

مزایا

این نرم افزار تبدیل عکس به نقاشی مینیمال، رایگان است و فیلترهای مختلف و کلاسیک زیادی دارد.

معایب

چند مورد از فیلترهای سایت، مانند باقی فیلترها قوی عمل نمی‌کنند.

6. FotoSketcher

سایت تبدیل عکس ها به نقاشی رایگان - FotoSketcher

FotoSketcher یک ابزار رایگان و قدرتمند است که به شما اجازه می‌دهد عکس‌های خود را به راحتی به پرتره‌های رنگ روغنی تبدیل کنید. این ابزار، کم حجم و سبک بوده و می‌توانید خیلی راحت آن را روی سیستمتان دانلود کنید و ادیت و تبدیل تصاویر خود بپردازید. گزینه‌های اساسی و مختلف زیادی برای ادیت تصاویر در این ابزار وجود دارند.

نحوه استفاده

  1. ابزار را دانلود و نصب کنید. حجم آن چیزی حدود 10 مگابایت است.
  2. بعداز اتمام نصب، ابزار را اجرا کنید و از بخش Open Picture تصویر موردنظر خود را انتخاب کنید.
  3. با استفاده از گزینه ها و فیلترهایی که داخل ابزار ارائه شده اند، تصویر را شخصی سازی کنید تا فیلترها و استایل‌های موردنظر شما روی تصویر پیاده شوند.
  4. از قسمت File، گزینه Save As را انتخاب کنید تا تصویر خروجی روی سیستم شما دانلود شود.
  هوش مصنوعی گوگل بارد چیست؟ معرفی و نحوه استفاده از Google Bard

مزایا

این ابزار نسبتاً ساده و کار راه انداز است و برای افرادی که مبتدی هستند نیز دشوار نخواهد بود.

معایب

برخلاف وبسایت‎‌های دیگر، در ابتدای کار فیلتری نمایش داده نمی‌شود.

7. Funnyphoto

نرم افزار تبدیل عکس به نقاشی خطی - Funnyphoto

ابزار Funnyphoto یکی از انواع سایت تبدیل عکس ها به نقاشی رایگان است که به کمک آن می‌توانید تصاویر موردنظر را تا حد زیادی ادیت کنید و کار تبدیل عکس به نقاشی را انجام بدهید. در این ابزار نیز کاتالوگی از گزینه‌های مختلف ارائه شده اند که می‌توانید به کمک آنها، عکس خود را به سبک‌های مختلف نقاشی تبدیل کنید.

روش استفاده

  1. وارد وبسایت شوید و عکس خود را آپلود کنید (یا URL آن را داخل نوار پیست کنید).
  2. منتظر بمانید تا تصویر پردازش شود. بعد از اینکه تکمیل شد، خروجی را دریافت خواهید کرد.
  3. روی دکمه ذخیره کلیک کنید. می‌توانید تصویر را در شبکه اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید.

مزایا

استفاده از این برنامه تبدیل عکس به نقاشی بسیار راحت است.

معایب

در نسخه رایگان این برنامه، امکانات و فیچرها محدود هستند.

ابزارکیفیتفیچرهاگزینه های سبک هنریتجربه کاربری
Instapaintingباکیفیت ترین نتایجانواع ابزارهای متنوعفیلترهای هنر کلاسیکمتوسط به پایین
Tuxpi.comکیفیت بالاامکان ویرایش تصاویرامکان استفاده همزمان از فیلترهای متعددسبک و راحتی عملکرد
Photofuniaکیفیت بالا، ارزشش را داردفیلترهای فراواناعمال تم های مختلفسریع با بازدهی بالا
Dreamscopeمتغیرکتابخانه متنوعگزینه های مختلف برای تولید نقاشیسرعت پایین
LunaPicکیفیت قابل قبولفیچرهای فراوانفیلترهای کلاسیکظاهر قدیمی
FotoSketcherکار راه انداز و پایهامکانات ادیت پایهفیلترهای کلاسیکساده و پایه
Funnyphotoمتغیرامکانات گسترده برای ادیتفیلترهای فراوانمحدودیت گزینه‌ها

سخن آخر

به کمک لیست مقاله امروز، می‌توانید از نرم افزارهای مختلفی که امکانات فراوانی را برای تبدیل عکس به نقاشی در اختیار شما می‌گذارند، استفاده کنید.

  بهترین سایت‌های چت بات هوش مصنوعی در سال 2023

این ابزارهای رایگان، فیچرهای متنوعی ارائه می‌دهند و می‌توانید به هر سبکی که دوست داشته باشید، از نقاشی کلاسیک گرفته تا نقاشی مینیمال و سیاه قلم، خروجی بگیرید. حتی اگر هنرمند نباشید، بازهم این نرم افزارهای رایگان ai فرصتی برای شما فراهم می‌کنند تا تصاویر موردعلاقه خود را به اثری هنری تبدیل کنید و از تماشای آنها لذت ببرید!

سؤالات متداول

چگونه می توان عکس را به نقاشی تبدیل کرد؟

برای تبدیل عکس به نقاشی با هوش مصنوعی، می توانید از ابزارهای آنلاین یا نرم افزارهای کامپیوتری استفاده کنید. ابزارهای آنلاین معمولاً رایگان هستند و استفاده از آنها آسان است. نرم افزارهای کامپیوتری معمولاً امکانات بیشتری را ارائه می دهند، اما ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.

چه نوع عکس هایی را می توان به نقاشی تبدیل کرد؟

تقریباً هر نوع عکسی را می توان به نقاشی تبدیل کرد، از عکس های چهره گرفته تا عکس های گروهی و عکس های منظره. با این حال، ممکن است تصاویر پرتره گاهی دقیق و تمیز از آب درنیایند.

آیا تبدیل عکس به نقاشی با هوش مصنوعی قانونی است؟

در بیشتر موارد، تبدیل عکس به نقاشی با هوش مصنوعی قانونی است. با این حال، اگر قصد دارید از نقاشی برای اهداف تجاری استفاده کنید، ممکن است لازم باشد از صاحب عکس مجوز بگیرید.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  راز خزندگان انسان نما | آیا رپتایل ها در میان ما هستند؟

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا